torsdag 10 november 2016

Känner du Eva?

Eva kommer från Slovakien och går i C3c på SFI. Hon studerar konst i Göteborg och gör häftiga skulpturer!


Eva håller en av hennes skulpturer

Hur länge har du bott i Sverige? 
Varför flyttade du hit?
2 år och 2 månader. Jag kom hit för att studera konst på Göteborgs Universitet. 



Vad tycker du om i Sverige? Vad tycker du inte om i Sverige?
Jag älskar den svenska naturen, vackra sjöar och skogar. Jag tycker inte om folk som spottar på gatorna.


Vad tycker du om SFI-kursen?
Den är bra! Man lär sig mycket svenska och träffar många nya människor. Men jag önskar att alla i klassen lärde sig samma kapitel, så vi alla kunde studera tillsammans.


Vilket är ditt svenska favoritord?
Tunnelbanan :)


Vad gör du på fritiden?
På fritiden skapar jag skulpturer (titta här på min hemsida). Nu har jag en ateljé i Majorna där jag arbetar på min konst. Jag gillar också att promenera i skogen, laga mat och titta på dokumentärfilmer. 


Berätta om något du skulle vilja säga till andra elever.
Du måste studera mycket själv. Jag tycker också att läsa böcker på lättsvenska är jätte hjälpsamt. 

Skulpturer av Eva Farkasova

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar